روزنامه

روزنامه

NEVER GIVE UP
روزنامه

روزنامه

NEVER GIVE UP

برای نل

نل جان اینو گوش بده

دانلود

اگه یه رووووزی!

اگه یه روووووووووووزی بخوام ازدواج کنم با کسی ازدواج نمیکنم که منو اون جوری که میخواد شکل بده

با کسی ازدواج نمیکنم که توی رسیدن به آرزوهام کاری به کارم نداشته باشه

با کسی ازدواج نمیکنم که فقط توی رسیدن به آرزوهام کمکم کنه

من با کسی ازدواج میکنم که به من قدرتی بده که آرزو ها و اهدافی داشته باشم که تنهایی حتی جرات فک کردن بهشونو ندارم

کسی که مرز ها رو بشکنه و یه دنیای بی مرز درست که توش همه یک خانواده اند

احمق عاشق

به طرز احمقانه ای هنوزم عاشق علوم پایه ام

دوس دارم اینطوری فکر کنم که مریم دیگه توی دنیای دیگه شکست نخورده و رفته پزشکی و بعد تخصصشو ژنتیک گرفته همون طوری که احتمالا نقشه کشیده بوده

خب اگر اون مریم داره اونجا کارشو انجام میده بذار منم به وضع این مریم رسیدگی کنم!

دانلود آهنگ دلم مشکینه کومسای

این آهنگ  معررررررررررررررکه است

حتما دانلودش کنین حتی اگر کردی بلد نیستین!

دکتر محمدعلی مولوی


✅زندگینامه دکتر محمدعلی مولوی از زبان خودش

(پدر علم ژنتیک انسانی در ایران که 16 خرداد 95 درگذشتند)


◀️دوران کودکی و تحصیلات

جد بزرگم فرد معروف و فقیهی بود که بعد از انقلاب روسیه از ایروان به ایران مهاجرت کرد و در تبریز ساکن شد و چون ارادتی به مولوی رومی داشت، به نام مولوی معروف شد. وی مقبره ی بزرگی در تبریز دارد که شامل مقبره، مسجد، مدرسه است. من در سال 1300شمسی در تبریز متولد شدم. چهار سال ابتدایی را در تبریز و بقیه ی دوران دبستانی و دبیرستانی و دانشکده ی پزشکی را در تهران سپری کردم.

بعد از گذراندن دوره عمومی برای مدت چهار سال عازم پاریس شدم و به عنوان آسیستان خارجی این مدت را در بیمارستان کودکان پاریس در بخش پرفسور لامی استاد کودکان و ژنتیک طی کردم.


◀️تدریس در دانشگاه

سال 1332به تهران مراجعت کردم پس از گذراندن امتحانی، وارد کادر هیئت علمی دانشگاه تهران – بخش دکتر منوچهر اقبال- شدم و از همان زمان دروس ژنتیک پزشکی را در دانشگاه بعد از ظهر ها در سال پنجم و دروس پزشکی داخلی و عفونی کودکان را در بیمارستان هزار تختخوابی آغاز کردم. سه سال بعد، صبح ها، یک بخش عفونی کودکان به حقیر تفویض شد که بیماران ژنتیکی ومشاوره و احیانا" بستری کردن بیماران مربوطه در این بخش صورت می گرفت هم چنین بررسی و مقایسه دو قلوها نیز درهمان بخش انجام می شد.

در سال 1962 از طرف سازمان بهداشت جهانی برای تکمیل دوران ژنتیک به دانمارک رفتم و درمدت سه ماهه آن استفاده فراوان از آن دوران بردم. در سال 1964 نیز از طرف WHO برای گذراندن دوره ی یک ماهه عازم امریکا شدم در سال 1336 از طرف سازمان بهداشت جهانی به عنوان کارشناس ژنتیک شناخته شدم.


◀️فعالیت های پژوهشی و سمت های اجرایی

مقالات بنده در کلیه ی مجلات آن زمان( سخن پزشکی، مجله ی کودکان، زنان، نظام پزشکی و دانش پزشکی) ملاحظه می شود در جمله ی سمینارها و کنگره های داخلی و خارجی شرکت و در مورد امراض ارثی سخنرانی می نمودم در سال 1341 اجازه ی نشر یک مجله به نام دانش پزشکی را با همکاری دکتر جواد هیئت کسب کرده و مدت 5سال آن را منتشر کردیم در بیشتر موارد سخنرانیهای هفتگی بیمارستان هزار تختخوابی، بیماران جالب ارثی مانند سندرم داون، مارفان، لورانس مون بیدل، نشانگان پوتس جگر، پولیپ های روده و غیره، معرفی می کردم.

راهنمایی رساله های متعددی را در مورد بیماریهایی ارثی کودکان و عفونی به عهده داشتم هر کدام از فارغ التحصیلان که برای خداحافظی و ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می کرد، سفارش می کردم که در صورت تمایل رشته ی ژنتیک را برای تخصص انتخاب نمایند ولی جمله ی آنان رشته های پر درآمد مانند جراحی زیبایی، زنان ، جراحی قلب و عروق ، پوست و... را انتخاب می کردند. دانشجویان زیادی حقیر را به نام آقای ژنتیک می نامیدند چون در آن زمان رشته ای به این نام در دانشگاه وجود نداشت.

در سال 1336 در کنگره ی بین المللی کودکان، دو بیمار مبتلا به نشانگان فریاد گربه را معرفی کردم. در سال 1340 یک انجمن ژنتیک با شرکت کلیه ی کاردانان ژنتیک انسانی دامی و گیاهی تشکیل دادیم. بعد از آن هر سال دردنباله ی کنگره ی کودکان مدت 2 روز سمینار ژنتیک تشکیل می شد که مباحث گوناگونی راجع به مسائل متعدد ژنتیک روز بحث می شد خوشبختانه دکتر کریمی نژاد استاد هیستولوژی که علاقه ای به ژنتیک داشتند در سال 1345 فعالیت خود را در بیمارستان زنان بخش خصوصی شروع کردند. به طوری که امروزه آزمایشگاه خصوصی ایشان از معتبرترین مراکز ژنتیک به شمار می رود درسال 1340 در بیمارستان هزار تختخوابی به کمک دکتر نفیسی و دکتر خاوری بخش سیتوژنتیک راه اندازی شد. به خاطر دارم که مردی از طرف پزشکی قانونی به من معرفی شد که مرتکب قتل شده بود و وکیل وی ادعا کرده بود ، وی به علت داشتن XXY ، اختیاری برای قتل نداشته و از مجازات معاف می باشد. از این شخص در بخش دکتر نفیسی کاریوتایپ به عمل آمد و ملاحظه گردید که یک مرد سالم XY می باشد و جواب آن به پزشکی قانونی تحویل گردید نامبرده قبلا" به بنده مراجعه و حقیر را تطمیع کره بود که جواب مساعدی به پزشکی قانونی بدهم ولی از آن استنکاف کردم.

منبع

روحش شاد